ارزش غذایی پاستیل | تغذیه سالم

ارزش غذایی پاستیل

ارزش غذایی پاستیل

تغذیه

در حالی که پاستیل ممکنه میل شما رو واسه شیرینیا از بین ببرن، اونا به اندازه کافی نیازای تغذیه ای تون رو برآورده نمی کنن. مانند خیلی از آبنباتای دیگه، پاستیلا با شکر و مواد دیگه درست می شن . اگه می خواید پاستیل بخورین، این کار رو به صورت میونه روی و نه به عنوان یه عادت روزانه واسه کنترل مصرف کالری انجام بدین.

چربی

پاستیلای معمولی خالص بدون چربی هستن . پاستیلای مثل شکلات، شامل ۶ گرم چربی، در هر ۵۰ گرم هستن. مصرف ۴ گرم از این چربی اشباع شده. در حالی که چربی اشباع نشده از دید کلسترول خوبه و باید در رژیم غذایی قرار گیرد، چربی اشباع شده زیادتر از اندازه مضره.

پروتئین

بر خلاف بعضی از آب نباتای دیگه، پاستیلا شامل چند گرم پروتئین به دلیل محتوای ژلاتین هستن . پاستیلا، مثلا، دارای ۳ گرم پروتئین در ۱۵ قطعه یا حدود ۵ درصد کل پروتئین در ۱۵۰ گرم هستن. واسه نیاز روزانه مصرف پروتئین از دید جلوگیری از زیاد خوردن مهمه، چون اون مواد غذایی رو در معده نگه می داره و احساس پر بودن به فرد میده . اما مقدار پروتئین موجود در پاستیلا کمتر از بقیه مواد غذایی مانند ماسته.

کربوهیدراتا

بیشتر کالریا پاستیلا از کربوهیدراتا میان . مثلا، پاستیلای شکلاتی، ۲۷ گرم کربوهیدرات در ۵۰ گرم یا حدود ۹ درصد ارزش روزانه، براساس یه رژیم ۲۰۰۰ کالری رو دارن. پاستیلای دیگه دارای کربوهیدراتای ساده هستن، پاستیلای شکلاتی دارای کربوهیدراتای پیچیده ای هستن که به شکل نشاسته ها و فیبر یافت می شن. کربوهیدراتهای ساده رو در رژیم غذایی خود به نفع کربوهیدراتهای پیچیده واسه هضم سالم کم کنین.

ویتامینا و مواد معدنی

بعضی از پاستیلا شامل هیچ ویتامین یا مواد معدنی نیستن. مابقی مانند پاستیلای شکلاتی، شامل مقادیر خیلی کم هستن . این شامل ۴ درصد از ارزش روزانه کلسیم و ۲ درصد واسه ویتامین A در ۵۰ گرمه. اونا هم اینکه مقدار کمی سدیم رو با ۱ درصد ارزش روزانه دارن . ژلاتین در پاستیلا به مقدار ویتامین یا مواد معدنی کمک زیادی نمی کنه.

.

منبع : pezeshk.us

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه