آنچه طرفداران کله پاچه باید بدانند! | تغذیه سالم

چیزی که طرفداران کله پاچه باید بدونن!

آکا ایران-کله پاچه یکی از غذاهای پرطرفدار در بین ما ایرونی هاست. خیلیا می گن کله پاچه خاصیت داره و برعکس دسته دیگری به مضرات کله پاچه اشاره می کنن.یه متخصص تغذیه گفت: مصرف کله پاچه به دلیل داشتن بافت کلاژنی واسه آدمایی که از درد استخوانی رنج می برن خیلی خوبه، چون منتهی به تقویت بافت استخون ها می شه.

 

کله پاچه بخوریم یا سیرابی؟ کدوم بهترند؟

یه متخصص تغذیه گفت: مصرف کله پاچه به دلیل داشتن بافت کلاژنی واسه آدمایی که از درد استخوانی رنج می برن خیلی خوبه، چون منتهی به تقویت بافت استخونا می شه.

 

بهنام گشتی زاده با بیان اینکه خوراک کله پاچه با وجود داشتن پروتئین، ویتامین و کلسترول مصرف بیش از حد اون به دلیل اسیدهای چرب مضر پیشنهاد نمی شه، اعلام کرد: آدمایی که چربی خون بالایی دارن و کلسترول و اسید اوریک خونشون بالاست از مصرف بیش از حد کله پاچه دوری کنن.

 

ایشون با بیان اینکه یکی از ویژگیای به درد بخور کله پاچه تامین پروتئین لازم بدنه، اضافه کرد: از اصلی ترین مضرات مصرف کشکی و هردم بیل اینجور غذایی افزایش کلسترول خونه که منتهی به رسوب در رگای خونی شده و با انسداد عروق ظریف در عمل خون رسانی به مغز و قلب مشکل بوجود میاره.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بافت استخون با خوردن کله پاچه تقویت می شه، اضافه کرد: مصرف کله پاچه به دلیل بافت کلاژنی که داره واسه آدمایی که از درد استخوانی رنج می برن خیلی خوبه، چون منتهی به تقویت بافت استخونا می شه.

 

گشتی زاده ادامه داد: سیرابی در مقایسه با کله پاچه از چربی کمتری برخورداره و مصرف اون واسه آدمایی که از ناراحتی معده و اثنی عشر رنج می برن خوبه، چون دلیل بازسازی بافت سلولای مخاط معده می شه.

 

ایشون با بیان اینکه مصرف خوراک کله پاچه بیشتر در فصلای سرد سال پیشنهاد می شه، گفت: خوراک کله در تابستون و در نواحی گرمسیر واسه مزاج آدم سنگین تره.

 

این متخصص تغذیه گفت : خوراک کله پاچه با جنب و جوش افراد رابطه مستقیمی داره وقتی که این خوراک زیاد مصرف می شه باید جنب و جوش افراد هم زیاد شه به خاطر همین آدمایی که ورزشیای سنگین انجام میدن تمایل بیشتری به مصرف این خوراک دارن، چراکه کالری بیشتری می سوزونن و همین امر اونا رو به سمت اینجور خوراکایی جهت میده البته مصرف بیش از اندازه کله پاچه واسه اینجور آدمایی هم به درد بخور نیس.

 

گشتی زاده با اشاره به اینکه پیشنهاد می شه خوراک کله پاچه ماهی یه بار استفاده شه، گفت: به صورت کلی سیرابی بهتر از کله پاچه س، چون از چربی کمتری بهره مند بوده و شامل ویتامینای B1،B2،B6 وB12ه.

جمع آوری و تنظیم:گروه سلامت آکا ایران

.

منبع :