ارزیابی مقدار پروتئین بخش های مختلف مرغ | تغذیه سالم

کدوم بدنسازیه که یه وعده جوجه کباب داغ و خوشمزه رو دوست نداشته باشه یا اینکه در مقابل یه سیخ بال کبابی بتونه اشتهایش رو کنترل کنه !؟

حالا خوبیش اینه نه فقط گوشت مرغ در بعضی از راه های طبخ طعم بسیار لذیذی داره ، بلکه پر از پروتئین هم هست و همین مسئله اونو به یکی از انتخابای محبوب واسه بدنسازان بدل کرده.

در حالی که معمولا مصرف سینه مرغ به دلیل چربی پایین تر واسه بدنسازان پیشنهاد   می شه ، اما دیگه بخشای گوشت مرغ هم در بیشتر مواقع سال انتخاب مناسبی بشمار میاد و شاید فقط در طول رژیمای سخت بهتر باشه.بیشتر از سینه مرغ بهره بگیرین. از این رو ارزش غذایی بخشای جور واجور گوشت مرغ رو در اختیارتون گذاشته ایم تا آگاهی بیشتری از چیزی که میل می کنین ، داشته باشین :

آزمایش مقدار پروتئین بخشای جور واجور مرغ

مرغ

سینه مرغ : تا کنون چند بدن ساز رو دیدین که در برنامه غذایی خود از سینه مرغ استفاده کنن؟ مطمئنا این اندازه زیاده و دلایل بسیار خوبی هم واسه به کار گیری این ماده غذایی هست.مرغ به نسبت ارزون، پختن اون راحت و یه منبع قابل تکیه از پروتیینه که شما می تونین در هر زمان از روز اونو استفاده کنین.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( آکا ایران ) منتشر شده و شمام حالا درحال خوندن نسخه کپی اون هستین. لطفا جهت پشتیبانی از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنین. متشکرم.

Edcoan.ir

مصرف مرغ با کمی چربی و بدون کربوهیدرات بعد از یه تمرین سخت میتونه باعث یه ریکاوری بسیار خوب واسه عضلات شه.همیشه این بحث در بین کارشناسان بدن سازی وجود داشته که چه موقع باید از مرغ با ادویه جات و شکلای جور واجور سس مصرف کرد و چه موقع نباید مصرف کرد.

تا وقتی که شما در مصرف هر ماده غذایی تعادل رو رعایت کنین هیچ مشکلی به وجود نمیاد.پس اگه به کار گیری شکلای جور واجور چاشنیا در بهتر شدن طعم مرغ به شما کمک می کنه و خوردن اونو واسه شما راحت تر می کنه می تونین این کار رو انجام بدین.تموم مقادیر گفته شده واسه حدود ۱۰۰ گرم از گوشت بخش مورد نظر (بدون پوست و در حالت پخته) ارائه شده :

بخش بدن مرغ               پروتئین        چربی            کالری

گوشت گردن              ۲۵ گرم          ۸ گرم            ۱۷۹

سینه مرغ                 ۳۱ گرم          ۴ گرم            ۱۶۵

بال مرغ                  ۳۰ گرم          ۸ گرم            ۲۰۳

سنگدان                    ۳۰ گرم          ۳ گرم            ۱۴۶

پشت                       ۲۸ گرم          ۱۳ گرم          ۲۳۹

بالای ران                 ۲۶ گرم          ۱۱ گرم          ۲۰۹

پایین ران                  ۲۸ گرم          ۶ گرم            ۱۷۲

جفت و جور شده در آکا ایران (ادکوان – Edcoan.ir)

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه